Адреса: 65125, м. Одеса, вул. Академічна, 2.
Телефон: (048)719-88-00
E-mail: test_mag@onua.edu.ua
ЄЛЕНИЧ
Світлана Іграфівна
начальник відділу
Відділ тестології створений з метою впровадження технологій комп’ютерного тестування у навчальний процес, удосконалення системи тестового контролю знань в освітній діяльності та підвищення якості професійної освіти.
Основним видом діяльності відділу тестології є проведення оцінювання знань, навичок і здатностей, а також проведення заходів щодо тестування для одержання зрізів про реальну картину рівня розвитку студентів. Розроблювальні тести спрямовані не стільки на оцінку наявних знань і навичок, скільки на оцінку здатності до засвоєння нового й на визначення рівня розвитку якостей і навичок.
Відділ регулярно обновляє методи й схеми проведення тестування й атестацій, для їхньої відповідності умовам і вимогам, що змінюються.
Відділ тестування проводить:
- тестування студентів за темами семінарських занять;
- екзаменаційну сесію студентів;
- державні іспити випускних курсів.
Принципи діяльності відділу тестології:
- комплексність оцінки. Кожний учасник у ході тестування оцінюється декількома співробітниками, експертами-спостерігачами, що дозволяє скласти цілісний і об'єктивний портрет людини;
- однозначність критеріїв оцінки. Важливо чітко визначити, які саме якості, знання й навички будуть оцінюватися в ході тестування, а також за якими критеріями буде провадитися ця оцінка. Найчастіше як основу для оцінки використаються професійні компетенції, а як критерії виступають чітко певні поведінкові індикатори, що відображають рівень володіння випробуваним кожною компетенцією;
- рівні можливості для учасників. У ході тестування всі оцінювані перебувають у рівних умовах і мають однакові можливості для прояву своїх здатностей;
- оцінюється тільки спостережуване поводження учасників, а не причини, які спонукають до цього. Завдяки цьому, відділ оцінки дозволяє чітко побачити й зрозуміти, ЯК людина діє в певних робочих ситуаціях і НАСКІЛЬКИ він при цьому ЕФЕКТИВНИЙ;
- відкритості інформації на всіх етапах проведення тестування.
Суб'єкти - учасники відділу тестології:
- 1. Оцінювані суб'єкти (випробувані) - студенти закладів вищої освіти, учні загальноосвітніх навчальних закладів, які бажають пройти тестування.
2. Співробітники відділу тестології - співробітники відділу або запрошені консультанти, що організовують проведення тестування, дають учасникам (випробуваним) інструкції до вправ, відслідковують дотримання робочих регламентів і процедур. Співробітники управляють процедурою узгодження підсумкових оцінок за результатами тестування.
3. Експерти-спостерігачі - співробітники відділу тестології або запрошені консультанти, що професійно володіють технологією проведення тестувань і аналізу результатів. У їхню компетенцію входить спостереження за випробуваними в ході тестування й фіксування особливостей їхнього поводження при виконанні вправ.
Напрями розвитку відділу тестології:
- оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів, студентів закладів вищої освіти у формі письмового тестування;
- оцінка знань і компетентностей студентів (учнів);
- формування й адміністрування банку даних тестових завдань;
- впровадження систем тестового оцінювання знань у навчальний процес;
- розробка й впровадження сертифікаційної й діагностичної форми оцінювання освіти;
- проведення експертизи тестових завдань;
- створення системи оцінки, орієнтованої на рішення конкретної проблеми.
- організація й координація робіт в сфері створення й впровадження єдиної системи тестування знань;
- впровадження програмного забезпечення системи комп'ютерного тестування Університету;
- підтримка працездатності єдиного сервера комп'ютерного тестування;
- контроль якості проведення заходів щодо тестування;
- збереження інформації із проведених тестів.
Можливі методи й форми діагностики, використовувані в діяльності відділу:-практичні-симуляції (являє собою кілька взаємозалежних вправ - індивідуальних, парних і командних, об'єднаних одним сюжетним контекстом й моделюючі різні ситуації);
- аналітичний кейс (індивідуальне письмове завдання);
- спеціалізовані тести й опитувальники (як правило, це тести інтелектуальних здатностей і особистісні опитувальники).
Результати діяльності відділу:
ефективна оцінка рівня знань, умінь і навичок студентів (учнів);
організація самонавчання й самоконтролю;
використання результатів комп’ютерного тестування для контролю і коригування навчального процесу;
визначення якості тестів.